R3
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Na Orave môžu vodiči využívať dva úseky rýchlostnej cesty, no len v polovičnom profile. Od roku 2007 motoristom slúži takmer 6 a pol kilometrový úsek Horná Lehota- Oravský Podzámok a 4 roky je otvorený aj temer 7 kilometrový obchvat Trstenej. Dobudovať však treba ešte poriadny kus cesty. Pred dvoma rokmi sa tisícky ľudí podpísali pod petíciu za jej dobudovanie. Odvtedy sa toho veľa nezmenilo. Starosta Nižnej Jaroslav Rosina.//Oravské úseky sú pritom pripravené už roky. Na obchvat Tvrdošína, a teda 5 kilometrový úsek Tvrdošín- Nižná platí územné rozhodnutie od roku 2009, stavebné povolenia platí 3 roky. 7 a pol kilometrový úsek Nižná- Dlhá nad Oravou ešte právoplatné stavebné povolenie nemá. reálne stavať sa tak skoro nezačne- ako za ministerstvo dopravy pokračuje Martin Kóňa, uprednostnili kysuckú D 3-jku. Tvrdošínom a Nižnou prešlo v roku 2010 za 24 hodín 11 500 osobných aj nákladných áut. Starosta Nižnej Jaroslav Rosina už na súčasnú situáciu nemá slov. //Primátor Tvrdošína Ivan Šaško nám už pred časom ozrejmil, prečo je na oravských cestách toľko kamiónov. Len pred pár dňami zmenila NDS sa svojej internetovej stránke termín začiatku výstavby úseku R-3 Tvrdošín- Nižná na budúci rok. Peniaze však momentálne nie sú. Podľa diaľničiarov verejnú súťaž na zhotoviteľa tejto stavby môžu vypísať po zabezpečení jej financovania. Martin Kóňa z ministerstva však pripomína, že európske peniaze na tento úsek žiadať nemôžeme. Kysucká diaľnica D3 bude mať pokračovanie do Poľska, ktoré sa už stavia. O oravskej R-3-jke sa to povedať nedá- rýchlostná cesta v Poľsku na ňu zatiaľ nadväzovať nebude. Aj preto je otázne, kedy sa Oravci dočkajú odklonenia kamiónov z úzkych dedinských ulíc na komunikácie, ktoré by ich zďaleka obchádzali.