O význame diaľnic a rýchlostných ciest hádam netreba nikoho presviedčať. Napríklad z Banskej Bystrice do Bratislavy sme kedysi cestovali približne tri a pol až štyri hodiny, prechádzali dedinkami a doslova kľukatými cestičkami. Dnes Bratislavu otočíte pohodlne a plynulo za dve hodiny. Kým sa však takáto komunikácia začne stavať, musí pretiecť veľa vody. Všetko sa to začína štúdiami a projektmi, ktoré odborníci pripravujú aj niekoľko rokov. Tak ako 10 kilometrový úsek R2 Pstruša - Kriváň, ktorý je momentálne vo výstavbe. Michalovi Várošíkovi o tom povedal projektant ciest Peter Bednárik zo Zvolena.
Cesty A
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Každá výstavba diaľnice i rýchlostnej cesty je zásah do prírodného prostredia, či už z pohľadu vodných tokov, poľných ciest, či iných prístupových komunikácií. Projektanti a dopravní inžinieri musia brať do úvahy všetky faktory. Tak ako pri projektovaní 10 kilometrového úseku R2 Pstruša – Kriváň. Mimochodom, keď Michal Várošík navštívil kanceláriu projektanta ciest Petra Bednárika vo Zvolene našiel u neho asi metrovú kopu projektov potrebných na výstavbu spomínaného úseku.
Cesty B
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.